چهارشنبه12 آبان 96، ساعت 8 صبح بود که معاون فرهنگی یکی از مدارس شهرک غرب به من زنگ زد و گفت: "اگه امکانش هست ساعت 9و نیم  مدرسه باشید تا در مورد 13 آبان و روز دانش آموز برا بچه ها مراسمی بگیریم."

منم بدون معطلی قول حضور دادم!

 حال سرکلاس دانشگاه از طرفی به شرایط منطقه و وضعیت خانواده های دانش آموزان و موضع سیاسی آنها فکر می کردم و از طرفی دیگر نحوه برگزار کردن مراسم درگیرم کرده بود. در بین این افکار و مشغولیت های ذهنی ام، گاهی زمزمه های استاد نیز به گوشم می خورد!

بعد از کلاس سریع خودم را به مدرسه مورد نظر رساندم. زنگ تفریح خورد همه بچه ها به حیاط مدرسه هجوم آوردند بعد از گپ و گفت و گو هرهفته و همیشگی در جمع رفاقتی که در مدرسه ایجاد کرده بودم، همه سرصف مرتب ایستادند. معاون مدرسه بعد از تبریک روز 13 آبان میکروفن را به دست من داد و ادامه جلسه را به من واگذار کرد. بعد از توضیح کوتاهی،  شعار " مرگ بر آمریکا" و" مرگ بر اسرائیل" و... سر دادم. همه بچه ها نیز با آن شور و شعفی که داشتند با صدای بلند تکرار می کردند.

مراسم را با صلوات با محمد و آل محمد تمام کردم و بچه ها به سمت کلاس ها رفتند.

هنوز مراسم تموم نشده بود که خیل زیادی از معلم ها دور هم جمع شده بودند و از صلح و آشتی صحبت می کردند!

به محض اینکه من را دیدند صدای فریادهایشان  بلند شد که آقا چرا مرگ بر آمریکا!؟ چرا مرگ بر اسرائیل!؟ما با این شعار ها به کجا رسیدیم؟! باید برای همه زندگی را بخواهیم! باید شور و نشاط را از بچه ها نگیریم! باید روز دانش آموز را گرامی بداریم!!

بعد بدون اینکه صبر کنند تا جوابی بشنوند عصبی و خشمگین راهی کلاس هایشان شدند...!

من در آن وضعیت سوالی برایم پیش آمد که آیا روز دانش آموز چیزی جز استکبار ستیزی هست!؟ مگر اخیرا طعم تلخ دوستی با استکبار رو نچشیدیم!؟ چیزی که باید من رو نگران می کرد متولیان آموزش مدرسه بود نه خانواده ها و بچه ها!

ای کاش آموزش و پرورش قبل از ابلاغیه کردن و بخش نامه فرستادن برای برگزاری مراسم های این چنینی برای دانش آموزان، فکری برای تربیت معلم ها می کرد. چرا که این معلم است که فکر و ذهن دانش آموز را می سازد و پرورش می دهد!

 

#تعلیم_و_تربیت  #زنگ_تفریح  #مدارس  #مدارس_شهرک  #منطقه2  #آموزش_و_پرورش  #کار_فرهنگی  #کار_تربیتی  #شهرک_غرب  #سعادت_آباد  #دبیرستان_دوره_اول  #دبستان_دوره_دوم #خاطره #تجربه

 

#13آبان  #روز_دانش_آموز  #استکبار  #استکبار_ستیزی  #دوستی_با_آمریکا   #رابطه_با_آمریکا  #بخشنامه  #معلم  #دبیر  #مرگ_بر_آمریکا  #مرگ_بر_اسرائیل